Wednesday, November 27, 2019

საწრეოს მუშაობა ქართულ ენას და ლიტერატურაში




საწრეო მუშაობა ქართულ  ენასა და ლიტერატურაში

წრის სახელწოდება ,,აი  ია“

მასწავლებელი: მედეა ალმასია

სკოლა: ცაიშის საჯარო
     წრის მოკლე დახასიათება: წრის მუშაობის პერიოდში მოსწვლეები გაეცნობიან ანბანის ასოებს, გაიმდიდრებენ ლექსკურ მარაგს, გაიგებენ ახალი სიტყვებისა და ტერმინების მნიშვნელობას. რომელთა ცოდნაც გამოადგებათ არამარტო სასკოლო ცხოვრებაში, არამედ მთელი ცხოვრების მანძილზე.
       ხალისიანი და საინტერესო საგაკვეთილო პროცესისათვის გამოვიყენებ რესურსებს: დაფა, ცარცი, ფერადი ფურცლები, ფერადი ფანქრები, ბუკები, სტიკერები, მაგნიტური დაფა,  ბარათები და პროექტორი.
     წრის მიზანი:  
·         მოსწავლეთა მოტივირება კითხვისა და წერის შესწავლისადმი.
·         სიტყვებისა და მარტივი წინადადებების ამოკითხვა.

წრის მოსწავლეთა სია

1.          არქანია  ნიკოლოზი
2.           გამსახურდია  ბარბარე
3.          გოხია  ლიზი
4.          ელიავა   ლუკა
5.          გოგოხია  მეგი
6.          კუკავა   ლიზი
7.          კუკავა  ნინი
8.          რატია  დავით
9.          როგავა  ბარბარე
10.      სახურია  თინათინი
11.      ტურავა   საბა
12.      ტურავა   ლიზი
13.      ურუმაშვილი  ბარბარე
14.      ქირია  რიტა
15.      ჩიკვაიძე  დათო
16.      ცანავა   მარიამი

                               დასწრების აღრიცხვა

                    მასწავლებელი: მედეა ალმასია


 N
გვარი და სახელი
თარიღი
ხელმოწერა
 1
არქანია   ნიკოლოზი


 2
გამსახურდია  ბარბარე


 3
გოგოხია  ლიზი


 4
გოგოხია  მეგი


 5
ელიავა ლუკა


 6
კუკავა  ლიზი


 7
კუკავა  ნინი


 8
რატია  დავით


 9
როგავა  ბარბარე


10
სახურია  თინათინი


11
ტურავა  საბა


12
ტურავა   ლიზი


13
ურუმაშვილი  ბარბარე


14
ქირია  რიტა


15
ჩიკვაიძე  დათო


16
ცანავა  მარიამი





                                   
                            პირველი  კლასი
                                   
                          წრის პროგრამა
                         
                      2019 – 2020 სასწავლო  წელი
   
            წრე ტარდება კვირაში ერთხელ:   სამშაბათს

N
  თარიღი
     თემის  დასახელება
საათების რაოდენობა
1.
1/X
წელიწადის  დროები
     1
2.
8/X
ტექსტიდან სიტყვების ამოკითხვა  და  დამარცვლა
     1
3.
15/X
ბუკში  ანბანის ასოს ამოცნობა და პლასტილინით მისი ამოძერწვა
     1
4.
22/X
ვარჯიში  ,,ო“-ასოს  წერაში
     1
5.
29/X
 შემაჯამებელი სამუშაო  N 1
     1
6.
5/ XI
დაფიდან ფერად მარცვლებად დაწერილ;ი სიტყვების ამოკითხვის  სწავლება
     1
7.
12/XI
ასოებისა და სიტყვების მართებულად გამოწერა
     1
8.
19/XI
შემეცნებითი თამაში ,,იპოვე დაკარგული მარცვალი“
     1
9.
26/XI
შემეცნებითი თამაში ,,ტყუილია თუ მართალი“
     1
10.
3/XII
მარცვლების  ბგერითი ანალიზი
     1
11.
10/XII
ვარჯიში  ,,უ“-ასოს  წერაში
     1
12.
17/XII
ტექსტის შერჩევით  კითხვა
     1
13.
24/XII
შემაჯამებელი  სამუშაო
      1
                                                 



                                                 წრის სახელწოდება: ,,აი  ია“

მასწავლებელი:    მედეა  ალმასია
                                              

მოსწავლის კითხვარი


გვარი,სახელი   ---------------------------------------------

1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია  წრის შექმნის შესახებ?
             ა)დიახ                 ბ) არა

2.საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა    ცოდნის გაღრმავებაში?

             ა)დიახ                         ბ) არა

3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ  არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?

            ა)დიახ                         ბ) არა

4.იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?

         ა)დიახ                       ბ) არა

5.  რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?

              1   2   3   4   5   6   7   8  9   10  

                                   


                                 მშობლის კითხვარი



გვარი ,სახელი              ------------------------------------------------------------------


1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია   წრის შექმნის შესახებ?

                ა)დიახ                   ბ) არა

2.საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში თქვენს შვილს?

           ა)დიახ                    ბ) არა

3.საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
         ა)დიახ                   ბ) არა


4.  იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო
მოსწავლეებისათვის?
               ა)დიახ           ბ) არა


5.   რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?

                1    2    3    4    5    6    7    8    9    10



ქართული ენა.   წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა
01.10.2019
თემა:  წელიწადის  დროები
მიზანი:  გაბმული მეტყველების ჩვევის განვითარება.   მართლწარმოთქმაში  ვარჯიში.აზროვნების განვითარება






  
                              




ქართული ენა წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა
08.10.2019
თემა:  ტექსტიდან სიტყვების ამოკითხვა  და  დამარცვლა
მიზანი:  სწორი კითხვის ჩვევის დაუფლება.  ლექსიკური მარაგის გამდიდრება







                     
                    
ქართული ენა წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა
15.10.2019
თემა:  ბუკში  ანბანის ასოს ამოცნობა და პლასტილინით მისი ამოძერწვა
მიზანი: ბუკებში მუშაობის ელემენტარული წესების შესწავლა.  ,,ხ“ ასოს ამოძერწვა








 


ქართული ენა წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა
22.10.2019
თემა:  ვარჯიში ,,ო“ ასოს წერაში
მიზანი:    სწორი წერის ჩვევის  დაუფლება.




                                                                                                                            
                                                             
ქართული ენა  და ლიტერატურა   
29.10.2019
თემა:  შეჯამება - განმტკიცება
მიზანი:    უკუკავშირი უკვე შესწავლილ მასალასთან,  ცოდნის განმტკიცება. ლოგიკურად მსჯელობის  უნარის განვითარება.  შემოქმედებითი უნარების განვითარება.

წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა





   

ქართული ენა და ლიტერატურა  
5.11.2019
თემა:  დაფიდან ფერად მარცვლებად დაწერილ;ი სიტყვების ამოკითხვის  სწავლება
მიზანი:       ზეპირმეტყველების  განვითარება.  ლექსიკური  მარაგის  გამდიდრება, ინფორმაციის გადმოცემა,მართლმეტყველების წესების დაცვა.
წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა:





        
                               
ქართული ენა და ლიტერატურა  
12.11.2019
თემა:  ასოებისა და სიტყვების მართებულად გამოწერა

მიზანი:       გრაფიკული ჩვევების  განვითარება. ხელის მოტორიკის  განვითარება.
წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა:




              
                                                  

ქართული ენა და ლიტერატურა  
19.11.2019
თემა:  შემეცნებითი თამაში ,,იპოვე დაკარგული მარცვალი“

მიზანი:      მარტივი ენობრივი ერთეულების ამოცნობა;  მეტყველებისა და აზროვნების განვითარება. სიტუაციის ადეკვატურად  აღქმა.
წრის მუშაობის ამსახველი ფოტომასალა:





                                              


                                            
                                       რეფლექსია
 
                                საწრეო მუშაობის რეფლექსია                   
             
               2019  წლის   1 ოქტომბერს,  სსიპ  სსიპ ცაიშის საჯარო სკოლაში ჩამოყალიბდა ნორჩ მკითხველთა   წრე „აი  ია“  მასში პირველი კლასის 16 მოსწავლე არის გაერთიანებული.  წრე ტარდება კვირაში  ერთხელ, სამსაბათს.  წრის მეცადინეობებზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი. 
      წრის მიზანია :  მოსწავლეთა მოტივირება კითხვისა და წერის შესწავლისადმი. სიტყვებისა და მარტივი წინადადებების ამოკითხვა. 
     წრის  მეცადინეობების  პროცესში    ვიყენებ   სხვადასხვა  აქტივობებს,     სავარჯოშოებს  დამხმარე  მასალას, გამოცანებს  და თავსატეხებს.   მოსწავლეები აქტიურად არიან  ჩართული წრის მუშაობაში, თანდათანობით უფრო  საინტერესო  ხდება მათთვის აქ ყოფნა, რადგან თავისუფლად გამოთქვამენ  აზრებს.   გზადაგზა ვახალისებ მოსწავლის წარმატებას.  დეტალურად ვუხსნი თითოეული შეცდომის მიზეზს. მოსწავლეები აკვირდებიან თავიათ ნამუშევრებს, მათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიან სწორ დასკვნამდე.  აღსანიშნავია, რომ  წრე შეიქმნა წერა - კითხვის და   მეტყველების განვითარების  გამო. ის ემსახურება  კომუნიკაციის უნარ-ჩვევების განვითარებას და გაუმჯობესებას, რაც სასწავლო პროცესში ხელს შეუწყობს  ცოდნის თავისუფლად( უკომპლექსოდ) დაუფლება- გამოხატვაში, ასევე  ცნობიერების ამაღლებასა და ლექსიკური მარაგის შევსება  გამდიდრებაში.  საწრეო მუშაობამ ხელი შეუწყო მოსწავლეებში საკუთარი ადგილის დამკვიდრებას, უფრო მეტად გაბედულები და თამამები გახდნენ .   განუვითარდათ  მეტყველების უნარ-ჩვევები და უფრო უკეთ აითვისეს პროგრამული  მასალა, მათ განსაკუთრებით მოსწონთ წარმოსახვითი, იმიტირებული  თამაშები .              
        მეცადინეობები ძალიან სახალისო და ნაყოფიერია ჩემი პატარებისათვის.  საწრეო მუშაობის დროს აღმოჩნდა, რომ აუცილებელია  სკოლის დაწყებით საფეხურზე მსგავსი საწრეო მეცადინეობების ჩატარება.



No comments:

Post a Comment